Az egészséges táplálkozás

Az egészséges táplálkozás

Az egészséges táplálkozásról sokat hallunk mostanában, mégis nehéz eligazodni az egymásnak ellentmondó információkban.

Első lépésként tisztázzuk le mit is jelent az „egészséges táplálkozás” fogalma.

Sokan egészséges ételek fogyasztását értik alatta. Az „egészséges étel” nem megfelelő kifejezés, hiszen a forgalomban lévő élelmiszerek mindegyike egészségesnek tekinthető, hisz engedéllyel rendelkeznek.  Viszont vannak olyan ételek, italok, amelyek fogyasztása gyakrabban, másoké jóval ritkábban ajánlott.

Az egészséges táplálkozás a különféle ételek és italok megfelelő arányban és mennyiségben, kellő változatossággal történő rendszeres fogyasztása.

Az egészséges étrendnek megfelelő mennyiségben kell tartalmaznia a szervezetünk számára fontos energiát adó tápanyagokat (fehérjéket, zsírokat, szénhidrátokat) és energiát nem adó tápanyagokat (vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket).

Fehérjékre, más néven proteinekre a szervezetnek szüksége van bizonyos sejtalkotók felépítéséhez. Szerepük van az immunvédelemben, valamint a testi és szellemi teljesítőképességben is. A napi ajánlott bevitel fele állati, a másik fele növényi eredetű kell, hogy legyen. Növényi fehérjeforrás a burgonya, a gabonafélék, az olajos magvak és a hüvelyesek.

Szénhidrátok : A  napi energiaigényének kb. felét szénhidrátok kell, hogy fedezzék. Azonban ha a kellő mennyiségnél többet visznek be szervezetükbe, akkor a fölösleg zsír formájában raktározódik. Szénhidrátok a kenyérben, burgonyában, rizsben, tésztafélékben fordulnak elő, de megtalálhatók gyümölcsökben, zöldségekben és salátákban is.

 Zsírok : Valamennyi zsírra is szükség van, gondoljunk csak arra, hogy vannak bizonyos vitaminok, amelyek zsírban oldódnak, és így válnak felhasználhatóvá szervezetünk számára, ilyen az A-, a D-, az E- és a K-vitamin. A napi energiaigény 20-35 százalékát optimális esetben a zsírok teszik ki. A túlzott mértékű zsírbevitel elhízáshoz, szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához vezet.

Kerüld azokat a diétákat, amik tápanyag „megvonással” járnak!

Minden tápanyagra szüksége van a szervezetednek, a megfelelő működéshez.

Az élelmiszerek minőségét Te választod meg, ezért szénhidrátokban keresd a lassan felszívódó szénhidrátokat, fehérjékben az adalékmentes húskészítményeket, és a telítetlen zsírsavakat.

28 napos programunkban komplett étrendet, tanácsadást, és támogatást adunk, hogy életmódváltásod sikeres legyen.
Gyere, csatlakozz csapatunkhoz!

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogatsz egy weboldalt,  az adatokat tárolhat a számítógépeden. Ezen Cookie-k kezeléséről itt olvashatsz bővebben.

Ezek a Cookie-k nélkülözhetetlenek a webáruház működéséhez, ezért nem lehet őket kikapcsolni.

Ezek a Cookie-k nélkülözhetetlenek a weboldal működéséhez, ezért nem lehet őket kikapcsolni.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

WooCommerce webáruház rendszert használunk, aminek a működéséhez 2 cookie szükséges. Ezen cookie-k kikapcsolása nem lehetséges.
  • woocommerce_cart_hash
  • woocommerce_items_in_cart

Elutasítom az összes Cookie-t
Elfogadom az összes Cookie-t