fbpx

Rohanó életvitelünkben sokszor sajnos háttérbe szorul egy rendkívül fontos téma, ami nem más, mint a vízfogyasztás. Sietünk, folyamatosan a laptop előtt vagyunk, vagy csak simán megfeledkezünk róla – mindez ahhoz vezet, hogy vannak, akik alig isznak meg 1 liter vizet naponta.
Érdemes naponta legalább 2, 2.5 liter vizet elfogyasztani, de van, aki számára akár a napi 4 liter is javasolt. Tested meg fogja hálálni ezt a gondoskodást, javul a közérzeted, energikusabb leszel és bizony fogyni is fogsz!

Ugye számodra is fontos, hogy egészséges maradj, szép maradjon a bőröd, jó legyen a közérzeted?

Hoztunk 10 tényt a vízfogyasztással kapcsolatban:

1) „Bekeni” az ízületeket
Az ízületekben és a csigolyákban található porc körülbelül 80 százaléka vizet tartalmaz. A hosszútávú vízmegvonás kiszáradáshoz vezethet, amely csökkentheti az ízületek csapódás-elnyelő képességét, és ez ízületi fájdalomhoz vezethet.

3) Oxigént szállít a testen keresztül
A vér egész testünkben jelen van, és 90%-a víz. A vér felelős többek közt az oxigénszállításért is.

4) Növeli a bőr egészségét és szépségét
Mindannyian makulátlan, gyönyörű bőrre vágyunk. Ezt viszont igencsak nehézkes víz fogyasztása nélkül! Dehidratáltan a bőr hajlamos a korai ráncosodásra és az érzékenységre.

5) Támogatja az agyat, a gerincvelőt és más érzékeny szöveteket
A dehidratáltság befolyásolhatja az agy szerkezetét és működését. A víz a hormonok és a neurotranszmitterek előállításában is szerepet játszanak. Biztosan éreztük már, hogy sokszor zavarosak a gondolataink, nehezen tudunk koncentrálni – bizony mindez a dehidratáltság egyik jele lehet. Agyunk „kiszárad”, és emiatt nem funkcionál úgy, ahogy szeretnénk.

6) Szabályozza a testhőmérsékletet
A bőr középső rétegeiben tárolt víz izzadságként érkezik a bőr felületére, amikor a test felmelegszik. Sportolás, párologtatás közben lehűti a testet. Kutatások szerint ha kevés víz van a szervezetben, akkor növekszik a hőtárolás és nehezebben tudjuk elviselni a hőtermelést. A víz csökkentheti a fizikai megterhelést.

7) Nagy szerepet játszik az emésztésben
A bél számára elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű víz. A kiszáradás emésztési problémákhoz, székrekedéshez és túl savas gyomorhoz vezethet. Ez növeli a gyomorégés és gyomorfekélyek kockázatát.

8) Segít a vérnyomás szabályozásában
A vízhiány miatt a vér besűrűsödhet, ami növeli a vérnyomást.
Segíti az ásványi anyagok és a tápanyagok felszívódását
Vannak vízben oldódó vitaminok (B1-vitamin, B2-vitamin, B3-vitamin, Folsav, B5-vitamin, B6-vitamin, B12-vitamin, H-vitamin, C-vitamin), melyek szállítása, feloldása és felszívódása vízfogyasztás nélkül lehetetlen!

9) Fokozza a teljesítményt edzés közben
Edzés közbeni kiszáradás akadályozhatja a teljesítményt. Egyes tudósok azt állítják, hogy több víz fogyasztása javíthatja a teljesítményt fárasztó tevékenységek során. Az edzés közbeni rendszeres vízfogyasztás csökkenti a kiszáradás esélyét, valamint növeli a teljesítményünket.

10) Fogyaszt
A végére hagytuk a legérdekesebb pontot! A vízfogyasztás nagyban hozzájárul a fogyáshoz. Az étkezések előtt elfogyasztott pohár víz eltelít és csökkenti az étvágyat, így kevesebbet eszel. Ezen felül segít a szervezeted átmosásában, és több salakanyag, méreganyag távozik. Ha hajlamos a testünk megkötni a vizet, a legjobb megoldás, ha még többet iszunk.

 

Forrás: https://www.healthline.com/health/food-nutrition/why-is-water-important?fbclid=IwAR2sGIlXPQh8KyZpjxtAEeG2Sx0qhEQXFcq4dkREP35TUFmqXTJO_0PcUvo