fbpx

Úton-útfélen találkozunk azzal, hogy az egészséges életért bizony mozognunk kell. Ebben nincs is semmi meglepő, vagy újdonság, hiszen az emberi test alapvetően mozgásra lett tervezve. Csakhogy ilyenkor könnyen beleesünk abba a csapdába, hogy mindenféle edzőtermi szituációban képzeljük el magunkat, ahogyan szenvedünk és izzadunk. Pedig a legegyszerűbb mozgásforma mindig kéznél van. Vagy inkább lábnál.

Szinte hihetetlen, hogy pusztán gyaloglással mennyi mindent érhetünk el!

Jöjjön 10 érv tehát a gyaloglás mellett:

1. Segít a megfelelő alak és testsúly elérésében

Több kutatás is igazolta már, hogy napi egy óra gyaloglással 65 kalóriát égetünk el. Ha ezt egy kicsit komolyabban vesszük, akkor 5 km esetén ez már 300 kalória is lehet. Ennek a gyaloglásnak pedig nem muszáj mindig öncélúnak lennie. Beépíthetjük a mindennapi feladatainkba is, például hogy nem ülünk minden esetben autóba, ha el akarunk ugrani a sarki zöldségeshez, vagy éppen a gyerekünket kísérjük el az iskolába.

2. Erősíti a szívet

Egyszerű biológia: a gyaloglás dolgoztatja a szívünket, amivel erősödik a szívizom, a vérkeringés pedig felgyorsul. Márpedig a szívünk életünk motorja; ha ennek a megfelelő működéséért nem teszünk semmit, akkor miért?

3. Megelőzi a cukorbetegséget

Ha hetente mindössze 2,5 órát gyaloglunk, akkor testsúlyunk 7 százalékától szabadulhatunk meg, ez pedig hozzájárul a cukorbetegség megelőzéséhez – olvasható számos tanulmányban. A rendszeres gyaloglással, mozgással pedig megfelelő mértékben tudjuk tartani a vércukorszintünket.

4. Jót tesz az idegállapotunknak

Ne felejtsük el, hogy a mozgás, gyaloglás nem csak a testünknek fontos, hanem az agyműködésünket is pozitívan befolyásolja:csökken a stressz, oldódik a feszültség. Nem véletlenül szokták tanácsolni, hogy ha ideges vagy, vagy valamire szeretnéd megtalálni a megoldást, akkor menj, és sétálj egyet! És persze lélegezz mélyeket!

5. Erősíti a csontokat

Ahhoz, hogy a csontjaink erősek legyenek, szükségünk van a mozgásra. Ha pedig erősek a csontjaink, kevésbé fenyeget minket a csontritkulás. Ez főleg az idősebbek számára fontos; nekik ajánlott napi legalább 1 km-t sétálni.

6. Energetizál

A mozgás, egy jó kis séta a friss levegőn hozzájárul energiaraktáraink feltöltéséhez. Távol tartja a negatív gondolatokat, kreatív ötletekkel lát el minket illetve egyszerűen jó érzéseket generál bennünk. Így valósul meg a jól ismert mondás: ép testben ép lélek.

7. Hozzájárul a rák megelőzéséhez

Azoknál a nőknél, akik naponta legalább fél órát mozognak, kevésbé valószínű a vastagbélrák kialakulása, akik pedig hetente háromszor gyalogolnak egy órát, a mellrákot előzhetik meg.

8. Erősíti az immunrendszerünket

A betegségekkel szembeni ellenállóképességünk több dologtól is függ. Megfelelő táplálkozással és rendszeres testmozgással nagyon sokat tehetünk érte. A testünket soha nem a csatában eddzük, hanem előtte, “békeidőszakban”; szervezetünk védekezőképességét folyamatosan erősítenünk kell.

9. Javítja közérzetünket

Ahhoz, hogy jól érezzük magunkat egyfajta testi-lelki egyensúlyt kell kialakítanunk. Aki mozog, sportol sokkal könnyebben tud reagálni az újabb feladatokra, kihívásokra, szellemileg is felfrissül. A jó közérzetünkhöz nagyban hozzájárul, ha jól alszunk; erre pedig szintén jó hatással van a rendszeres mozgás.

10. Emeli a libidót

Kimutatták, hogy a 45-55 év közötti nőknél a rendszeres gyaloglás, sportolás megemeli a libidót, ami pedig szoros kapcsolatban áll az egészséggel. A mozgás során a szaporítószervek is friss vért kapnak, illetve a hangulatunkat is feldobják; ezek pedig elősegítik az endorfinok (boldogsághormonok) termelődését az agyunkban.

Jól látható tehát, hogy micsoda befolyással bír a rendszeres gyaloglás; arról nem is beszélve, hogy a legolcsóbb mozgásformáról van szó. Itt tehát nincs helye kifogásnak! Tegyünk fizikai és szellemi egészségünkért!