fbpx

Amikor megszületünk, tulajdonképpen semmilyen szempontból nem vagyunk készek: rengeteg változás és fejlődés áll előttünk mind fizikai, mind pedig szellemi szinten. Ezek pedig élethosszig tartó feladatok számunkra, hogy pallérozzuk, mindig kicsit jobbá tegyük magunkat: eddzük a testünket, új kihívásokat keresünk számára, fejlesztjük magunkat, olvasunk, tanulunk és persze dolgozunk a sikerért, a boldogságért.

Jöjjön néhány tipp, amelyek segítségével kihozhatod magadból a legtöbbet!

Segít az ideális testsúly elérésében és fenntartásában

Több kutatásban is lehet arról olvasni, hogy az inaktív életmód a súlygyarapodás és az elhízás egyik fő tényezője.

Fontos tudni az edzés és az energiafelhasználás közötti kapcsolatot, ha hatékonyan szeretnél fogyni.

▶️A test az energiát három módon használja fel:

1. az étel megemésztésével
2. a fizikai aktivitással
3. a testfunkciók fenntartásával (például szívveréssel és légzéssel).

Ha a fogyókúra során jelentősen csökkentjük a kalóriabevitelt, akkor mérsékeljük az anyagcserét, ami késlelteti a fogyást. A rendszeres testmozgás viszont éppen ellenkezőleg hat, mert növeli az anyagcserét, így több kalóriát égetünk el, ami segít a fogyásban.

A tanulmányok azt is kimutatták, hogy a változatos testmozgás, a különböző edzésformák kombinálása maximálja a zsírégetést és az izomtömeg fenntartását, ami elengedhetetlen a megfelelő testsúly elérésében és fenntartásában.

Erős izmok és csontok

A testmozgás számos előnye közül érdemes kiemelni azt is, hogy mennyire fontos szerepet játszik az erős izmok és csontok építésében és fenntartásában.💪

💡Az izomépítéshez természetesen szükség van a megfelelő mennyiségű fehérjebevitelre is. Az életkor előrehaladva az emberek hajlamosak az izomtömegükből és az izomfunkciókból is veszíteni, ez pedig sérülésekhez vezethet. A testmozgás és fizikai aktivitás megakadályozza az izomvesztést. A rendszeres gyakorlatok hozzájárulnak a nagyobb csontsűrűséghez fiatalabb korban és hátráltatják a csontritkulás kialakulását az idősebbek között.

Tehát fiatalon és idősebb korban egyaránt szükség van a rendszeres testmozgásra! 👍

Mozogjuk a boldogság miatt 😍

Több kutatás (Health Line cikke alapján) is megállapította a testmozgásról, hogy javítja a hangulatot és csökkenti a depresszió és a stressz tüneteit. 👍

Mozgás közben olyan hormonok szabadulnak fel, amelyek enyhítik a depresszió érzését, illetve segítenek pozitív érzések előidézésében és csökkentik a fájdalom érzékelését. 

Érdekesség a kutatásokból, hogy hangulatunk a testmozgás intenzitásától függetlenül képes javulni. Sőt, a testmozgás hatása a hangulatra annyira erőteljes, hogy már a gyakorlatok kiválasztása is javulást eredményez még azelőtt, hogy bármilyen mozdulatot megtennénk. 😄Ugyanakkor fontos megállapításra jutottak azzal kapcsolatosan is a kutatásban, hogy a testedzés feladása hangulatromláshoz vezet.

Elősegíti a jobb alvást

Jobban akarsz aludni? 🌙 A testmozgás segíthet! 👍😊

A rendszeres testmozgás segíthet a pihenésben és a jó alvásban! 💡 Az egyik tanulmány megállapította, hogy a heti 150 perc mérsékelten erőteljes aktivitás 65 százalékkal javíthatja az alvás minőségét.

A rendszeres testmozgás jótékony hatással van azokra az idősekre is, akiknek hajlamuk van az alvászavarra. A tapasztalatok szerint az aerob testmozgás önmagában is javíthatja az alvást.😉